Μάθετε να δημιουργείτε χαρακτήρες σαν ζωντανούς στο ZBrush με τον Milos Tutus

Μάθετε να δημιουργείτε χαρακτήρες σαν ζωντανούς στο ZBrush με τον Milos Tutus

Ο Milos Tutus είναι ψηφιακός γλύπτης ο οποίος αποφοίτησε από την Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών στο Βελιγράδι. Αφού συμπλήρωσε τις σπουδές του, ξεκίνησε να αφιερώνει όλο του το καλλιτεχνικό και δημιουργικό σε ψηφιακή τέχνη και σχεδιασμό.  


Ως ψηφιακός καλλιτέχνης, το κύριο εργαλείο μου είναι το Zbrush με ένα tablet Wacom Cintiq . Όταν ανακάλυψα αυτά τα εργαλεία πρίν 5 χρόνια, μετέτρεψαν όλη μου την δημιουργική διαδικασία και η ροή εργασίας έγινε δεύτερη φύση.

Για το καθένα από τα πρότζεκτ μου, έχω διαφορετικούς παράγοντες να υπολογίσω. Αυτό συμπεριλαμβάνει την δημιουργικότητα, εικονική ανάλυση, αισθητική, κόνσεπτ, και τεχνική τελειότητα. Η ειδικότης μου είναι στον 3D μοντελισμό και στην υφή, στον σχεδιασμό χαρακτήρα, σχεδιασμό προϊόντος, στην εικονογράφηση, την 3D εκτύπωση, τεχνική απεικόνιση και animation. Εργάστηκα σε πολλές διαφορετικές βιομηχανίες από παιχνίδια και σχεδιασμό προϊόντων ως την αύξηση της εικονικής πραγματικότητας, της δημόσιας τέχνης και τα ιατρικά πεδία.

Στον ελεύθερο χρόνο μου, μου αρέσει να σχεδιάζω φιγούρες για 3D εκτύπωση και ειδικά να ξανά δημιουργώ σούπερ ήρωες. Για αυτή την δημοσίευση, θα πάω μέσα στην ροή εργασίας που χρησιμοποίησα για να δημιουργήσω μια φιγούρα του Μπατμαν από ένα από τα πιο αγαπημένα μου βιβλία κόμικ, Jim Lee, με λίγη δόση από το προσωπικό μου άγγιγμα.

Συγκεντρώστε αναφορές εικόνας

Το πρώτο βήμα πριν από το ξεκίνημα της διαδικασίας μοντελισμού είναι να συγκεντρώσετε όσο το δυνατόν πιο πολλές αναφορές εικόνας. Το διαδίκτυο δεν θα πρέπει να είναι η μόνη πηγή προτίμησης – συχνά χρησιμοποιώ εικόνες από βιβλία και εικόνες  ή πραγματικά στηρίγματα από μουσεία και φύση.

Αφού συγκεντρώσω τις αναφορές μαζί, θα ξοδέψω αρκετές ώρες να τα ψάχνω. Για τα γλυπτά χαρακτήρων θα δουλέψω για να βυθίσω τον εαυτό μου στον δικό τους κόσμο προσπαθώντας καμιά φορά να μυηθώ τους ρόλους τους για να καταλάβω καλύτερα την ενέργεια του χαρακτήρα και την προσωπικότητα του.

Καθορίστε τα ποσοστά σχεδιασμού

Ξεκίνησα τον σχεδιασμό αποκλείοντας το βασικό σχέδιο και καθορίζοντας την σωστή σχέση και τα ποσοστά μεταξύ των διαφορετικών κομματιών των μοντέλων. Δημιουργώντας τα σωστά ποσοστά από την αρχή είναι κρίσιμη καθώς αυτή θα είναι η βάση στην οποία θα προσθέσουμε λεπτομέρειες αργότερα. Φτωχά ποσοστά από την αρχή θα κάνουν το τελικό μοντέλο να φαίνεται αμήχανο και αδύναμο. Μερικές φορές συνηθίζω να δουλεύω με αναγεννησιακούς γλύπτες ως έμπνευση και αναφορά στα ποσοστά των γλυπτών μου.

Αφού δημιουργήσω το βάση του μοντέλου, το στέλνω στο κλείδωμα για μια καλύτερη αίσθηση ποσοστών. Το κλείδωμα προσομοιώνει πώς θα φαίνεται το μοντέλο μέσω κάμερας και σου επιτρέπει να τροποποιήσεις πράγματα όπως την κλίση του φωτός για να δεις πώς ρέουν όλα.

Η βάση του γλυπτού δεν πρέπει να φαίνεται στο περίπου πως θα φαίνεται το τελικό αποτέλεσμα αλλά θα πρέπει να σου καθορίζει την πόζα και γενικά το σχήμα του μοντέλου. Αν ενδιαφέρεστε σε συγκεκριμένα εργαλεία Zbrush συνηθίζω να τα κάνω σε αυτό το βήμα, και συμπεριλαμβάνουν  ‘Zspheres, Dynamesh, Zremesher’ και όσο πιο πολύ πάει το μοντέλο χρησιμοποιώ τις εντολές ‘Move Topology, Smooth, and Standard.

Συμπλήρωμα λεπτομερειών

Είναι στα δευτερεύοντα σχήματα η έκφραση και το μυϊκό σύστημα που καθιερώνει την ομοιότητα του χαρακτήρα. Η κύρια μου συγκέντρωση είναι να κάνω τον χαρακτήρα να φαίνεται αληθοφανής είτε θα είναι φανταστικός είτε όχι. Η έκφραση και το πρόσωπο χρειάζεται να μπορούν να φτιάξουν μια σύνδεση με τον θεατή. Αυτή η ικανότητα κερδίζετε με τον χρόνο και απαιτεί μια καλή εξάσκηση και γνώσεις ανατομίας. Το να μπορείς να καταλάβεις την φυσιολογία των οστών στο σώμα είναι σημαντικό για την μίμηση με ακρίβεια.

Για να προσθέσω τα τελικά αγγίγματα στο γλυπτό ή στο μοντέλο, δημιουργώ πολλαπλά Layer στο Zbrush. Κάνω μια μικρή αλλαγή και μετά συγκρίνω με το αυθεντικό μοντέλο για να δω αν η αλλαγή βελτίωσε την ζωή ή την αίσθηση του χαρακτήρα. Το να είστε αντικειμενικοί και πρόθυμοι να παραλείψετε νέα χαρακτηριστικά είναι σημαντικό για την πρόοδο του σχεδιασμού σας. Παίρνοντας γνώμη από έναν τρίτο είναι πολύ βοηθητικό σε αυτό το σημείο.

Προσθέστε τριτογενής φόρμες και χρώματα

Αφού προστεθούν όλες οι λεπτομέρειες στο μοντέλο , είναι ώρα να προσθέσω τριτογενής φόρμες και χρώμα. Για τους χαρακτήρες που θα εκτυπωθούν σε 3D, θα εμβαθύνω τόσο όσο για κάτι που θα χρησιμοποιηθεί σε παιχνίδι ή animation. Εκτός αυτού προσπαθώ να μιμηθώ το τελικό 3D χαρακτήρα όσο καλύτερα μπορώ. Έχω συγκεντρώσει ένα προσαρμοσμένο σετ από υφές και το κέντρο του Zbrush είναι μια καλή πηγή για να βρείτε καινούριες και ενδιαφέροντες υφές. Ακόμα και η χρησιμοποίηση πραγμάτων από το την φύση μπορεί να βοηθήσει στην έμπνευση νέων υφών στο δικό σας σχέδιο.

Χωρίστε το μοντέλο σας σε κομμάτια για την 3D εκτύπωση

Όταν είμαι ικανοποιημένος με ολόκληρο το γλυπτό, ξεκινάω να το χωρίζω σε κομμάτια ώστε να μπορώ να εκτυπώσω κάθε κομμάτι ξεχωριστά. Προσθέτω κλειδιά σε κάθε ξεχωριστό κομμάτι έτσι ώστε να μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους μετά την εκτύπωση. Για τον χρωματισμό των εκτυπωμένων κομματιών , χρησιμοποιώ μια μίξη από σπρέι και ζωγραφική με το χέρι.

Κάθε κομμάτι αυτής της διαδικασίας είναι σημαντικό για την δημιουργία ενός ζωντανού χαρακτήρα. Είναι σημαντικό να διασκεδάζετε την διαδικασία και πολλοί άνθρωποι διαλέγουν να ξεκινήσουν με την βάση του γλυπτού για να προκαλέσουν τον εαυτό τους και να μάθουν καινούριες ικανότητες στην υφή καθ’όλη την διάρκεια. Ελπίζω να διασκεδάζετε με αυτό και να έχετε την ευκαιρία να φέρετε στην ζωή κάποια από τα δημιουργήματα σας μέσω των 3D εκτυπωτών.

 

Source: Pinshape