Στοιχεία Επικοινωνίας

Όταν σκεφτόμαστε σχετικά με την τρισδιάστατη εκτύπωση στην βιομηχανία του φαγητού, συχνά το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι να τυπώνουμε κατευθείαν με σοκολάτα ή άλλα επεξεργάσιμα υλικά. Αλλά ένα ενδιαφέρον εναλλακτικό που γίνεται περισσότερο δημοφιλή είναι η χρησιμοποίηση τρισδιάστατων τυπωμένων σχημάτων σαν μάστερ για την δημιουργία ασφαλών καλουπιών φαγητού.

Θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε μια εκλεκτική μίξη απο εταιρείες που χρησιμοποιούν τρισδιάστατους εκτυπωτές για αυτό τον σκοπό. Δεν χρησιμοποιούν αυτα τα καλούπια μόνο για να επεκτείνουν την ποικιλία των σχημάτων που μπορούν να προσφέρουν τα προϊόντα, αλλά διερευνούν επίσης μικρές παρτίδες παραγωγής προσαρμοσμένων σχεδίων για τους πελάτες. Πρίν απο την εξάπλωση της τρισδιάστατης εκτύπωσης αυτό δεν μπορούσε να είναι οικονομικά αποτελεσματικό, καθώς η κατασκευή ενός καλουπιού απο αλουμίνιο ήταν ακριβό και θα γινόταν κερδοφόρο μόνο με τεράστια παραγωγή. Αλλα τώρα οι μάρκες, οι διαφημιστικές εταιρείες, και οι εκδηλώσεις χρησιμοποιούν αυτή την νέα μόδα προσαρμοσμένη στα προϊόντα του κοινού τους.

Τρισδιάστατα εκτυπωμένα σχήματα γλυφιτζουριού

Babines Citron Lollipop

Το μαγαζί Babines με τα γλυφιτζούρια στο Παρίσι δημιουργεί μοντέρνα γλυφιτζούρια σε μοντέρνα σχήματα ποπ κουλτούρας που με κανένα παραδοσιακό τρόπο ζαχαροπλαστικής  δεν θα σκεφτόμασταν. Τα γλυφιτζούρια λαμβάνονται, γίνονται μοντελοποίηση και μετα τυπώνονται τρισδιάστατα σε έναν Ultimaker σε ένα εργαστήρι της εταιρείας στο Παρίσι. Το σύμβολο “μου αρέσει” του Facebook, τηλεχειριστήρια video games, σύμβολα δολλαρίων, και οτιδήποτε είναι  σχετικό σήμερα μπορεί να γίνει γλυφιτζούρι. Χρησιμοποιώντας ασφαλή σιλικόνη φαγητού ένα καλούπι δημιουργείται, το οποίο μετά στέλνετε σ ένα χειροποίητο ζαχαροπλαστείο στην Loire.Αυτός ο κλασικά εκπαιδευμένος τεχνίτης δημιουργεί το μείγμα ζάχαρης για κάθε γεύση γλυφιτζούρι και το ρίχνει χειροκίνητα στο καλούπι.

Το Babines ανακαλύφθηκε απο τον Victor Barnouin, o οποίος είχε προηγουμένος κάνει δουλειές για αρκετές γαλλικές μάρκες. Παρατήρησε ότι όλοι τους ήταν συνεχώς επιφυλακτικοί για νέα high-end, διαφημιστικά καλούδια που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Αναμειγμένο με την τόνωση της χειροποίητης τάσης ν κατα την διάρκεια πρόσφατης ύφεσης, ο Victor είχε την έμπνευση να δημιουργήσει αυτή την ιδέα με την παραδοσιακή τεχνική, αλλά προσαρμοσμένα, γλυφιτζούρια.

Φαίνεται ότι είναι καλή στιγμή, στις χιλιετίες και στο facebook και στο Instagram, όλοι βγάζουν selfie, οπότε γιατι να μην γλύφεις το προσωπό σου;
Candy Mechanics Custom Lollipops

Προσαρμοσμένα καραμελάκια προσώπου με την τρισδιάστατη σάρωση

Βασισμένο στο Λονδίνο, η Candy Mechanics κάνει κάτι παρόμοιο, αλλά με περισσότερη προσαρμοσμένη προσέγγιση στην ζαχαροπλαστική τους. Εκτός απο το να σχεδιάζει η ίδια καινούρια σχήματα  χρησιμοποιεί έναν τρισδιάστατο σαρωτή για να δημιουργήσει ένα μοντέλο απο το κεφάλη κάθε πελάτη. Ο Ultimaker τους δημιουργεί τρισδιάστατες εκτυπώσεις απο τα κεφάλια τους, οι οποίες χρησιμοποιούνται σαν μάστερ για πλαστικά καλούπια. Τα καλούπια έχουν γέμισμα απο σοκολάτα και  ψεκασμούς  από ψίχουλα σοκολάτας για να παγώνει το ξηρό βατόμουρο. Μπορεί να φαίνεται λίγο μάταιο, αλλά οι σοκολάτες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς σε εκδηλώσεις, γάμους, γενέθλια κλπ.

Οι ιδρυτές  Sam Part και Ben Redford συνεργάστηκαν με τον επαγγελματία της σοκολάτας Will Leigh για να ξεκινήσουν απο το μηδέν. Σε μια περίοδο 6 εβδομάδων πήγαν απο το άνοιγμα των κουτιών γεμάτα με επώνυμες νέες μηχανές για πρώτη φορά, στο να ρυθμίζουν ένα πλήρες λειτουργικό  αναδυόμενο μαγαζί μέσα στο Βρετανικό λιανικό γίγαντα Selfridges.”Φαίνεται ότι είναι μία καλή στιγμή”, λέει ο Sam, “στις χιλιετίες και στο facebook και στο Instagram, όλοι βγάζουν selfie, οπότε γιατι να μην γλύφεις το προσωπό σου;”

Τρισδιάστατα εκτυπωμένα καλούπια για γρανίτα

MELT TEDx Icepop

MELT TEDx γρανίταΦυσικά, όταν μιλάμε σχετικά με την χρήση της τρισδιάστατης εκτύπωσης για την δημιουργία προσαρμοσμένων καλουπιών δεν μπορούμε να ξεχάσουμε να επισημάνουμε το MELT. Καλύψαμε το μαγαζί MELT πριν 2 χρόνια όταν μόλις είχαν ξεκινήσει επιχείρηση στο Αμστερνταμ, μια αστεία ιδέα διασκέδασης πίσω απο ένα καφέ που έφερε καρπούς για να γίνει πραγματική επιχείρηση.

Η Eva Snellen και ο Leonie Smelt  εμπνεύστηκαν να ξεκινήσουν την MELT όταν άκουσαν για τη 50 η επέτειο του πιο εικονικού σχεδίου γρανίτας στην Ολανδία, το   ‘raketje’.  Αυτοί σχεδίαζαν τα δικά τους μοντέλα , και εκτύπωναν τρισδιάστατα στον Ultimaker τους και χρησιμοποιούσαν αυτές τις εκτυπώσεις σαν μάστερ για την δημιουργία διαφόρων καλουπιών.

MELT Ultimaker Ultibot Icepop

Ultibot γρανίτα

Τώρα έχουν διεθνώς πελάτες όπως Tony Chocolonely, TEDx, εθνικά μουσεία και ακόμα και την Ultimaker! Όταν γιορτάζαμε την μετακόμιση μας στα καινούρια γραφεία τον προηγούμενο χρόνο, ζητήσαμε απο την MELT  να μας εφοδιάσει με αυτές τις σπέσιαλ Ultibot γρανίτες.

MELT Whale Icepop

 

MELT Amsterdam Icepop

 

MELT Space Invaders Icepop

Τρείς εταιρείες που χρησιμοποιούν την τρισδιάστατη εκτύπωση για να δημιουργήσουν καλούπια φαγητού, για να προσεγγίσουν την αγορά δεν γινόταν πρίν. Είναι καλό να βλέπεις την διαφορά που κάνει η τρισδιάστατη εκτύπωση, επιτρέποντας τους επιχειρηματίες να ξεφύγουν απο τις απαιτήσεις μεγάλης βιομηχανικής παραγωγής και αντ’ αυτού να δημιουργήσουν μικρές προσαρμοσμένες παρτίδες.

Τι είδους περαιτέρω καινοτομίες τροφίμων νομίζετε ότι μπορούμε να περιμένουμε να δούμε από την τρισδιάστατη εκτύπωση στο εγγύς μέλλον; Ενημέρωσέ μας.